גיבוי ושחזור של אתר יחיד

מערכת WordPress הטכניונית מאפשרת גיבוי ושחזור נתונים ב-3 מנגנונים שונים. לעת עתה, אף מנגנון אינו מבטיח באופן ודאי שחזור מלא של כל התוכן שלכם, לכן חשוב להבין מה אפשר לעשות בכל שיטה ולהגיע לרמת גיבוי מקסימלית.

  1. שחזור גרסאות קודמות של עמוד – כל עמוד או פוסט שלכם באתר שומר באופן אוטומטי 10 גרסאות קודמות של אותו עמוד לאחור. כדי לחזור לגרסה קודמת ולשחזר תוכן שמחקתם בטעות, היכנסו לממשק העריכה של העמוד, לחצו על Screen Options בסרגל העליון בראש העמוד וסמנו את תיבת הסימון לצד Revisions. בממשק העריכה יופיע בלוק חדש ובו הגרסאות הקודמות של המסמך ותאריכים מתי נוצרו.
    שימו לב! השחזור הוא מתוך דפים קיימים לכן לא ניתן לשחר באופן זה דף שנמחק לגמרי.
  2. מנגנון Import Export – בתפריט הראשי תחת הכותרת Tools ישנם קישורים לכלים המאפשרים יצוא של האתר ויבוא שלו. כלי היצוא מייצר קובץ XML המכיל את תוכן האתר – דפים, פוסטים וקישורים לתמונות וקבצים. תוכלו לייצר קבצי Export כרצונכם ולשמור אותם למחשב האישי שלכם. אם איבדתם דף או פוסט תוכלו להשתמש בכלי ה-Import כדי לייצר אותם חזרה באתר. הבעיה היא שהיבוא אינו עובד באופן מבוקר ומייבא את כל הדפים הקיימים ומייצר כפילויות לדפים קיימים. ניתן להתגבר על בעיה זו על-ידי מחיקת כפילויות ועדכון תפריט האתר.
    שימו לב! היבוא יחדש קישורים לקבצים קיימים, אך לא יצליח לייבא שוב קובץ שנמחק מהמערכת.
  3. שחזור ידני במקרה של קטסטרופה – במידה שנמחק תוכן חשוב באופן קריטי שלא ניתן לשחזר בשום דרך אחרת, ישנה דרך לשחזר אתר יחיד במערכת. אנא פנו אלינו לקבלת מידע בנושא.