קידום האתר במנועי חיפוש

אתרים נוצרים במערכת המולטי-סייט כשהם סגורים למנועי חיפוש. עם סיום בניית האתר יש לאפשר למנועי חיפוש לסרוק אותו ולהוסיף אותו לאינדקס שלהם.

אם אינכם בטוחים שפתחתם את האתר למנועי חיפוש ראו בעמוד הכניסה לממשק העריכה של האתר ה-Dashboard את הקוביה שכותרתה “At a glance”. במידה שהאתר סגור תופיע שם הודעה:

לפתיחת האתר לחצו בתפריט הניהול הראשי שמשמאל:

Settings > Reading

בתחתית העמוד שנפתח יש להסיר (uncheck) את תיבת הסימון בסעיף: Search engine visibility
שליד הטקסט: Discourage search engines from indexing this site, וללחוץ על הכפתור
Save Changes.

פעולה זו מאפשרת סריקה של מנועי החיפוש וגם מוסיפה את האתר לאינדקס האתרים הפעילים באתר הראשי: net.technion.ac.il/blogs. האתר הראשי, ככל אתרי הטכניון, נסרק מעת לעת בידי מנועי החיפוש וכשהם מגלים את האתר החדש הם סורקים ומאנדקסים אותו.

מניסיון העבר לוקח לגוגל עד שבועיים לגלות ולסרוק אתר חדש. ניתן לזרז פעולה זו על-ידי הפעלת תוסף ייעודי בשם Google XML Sitemaps. כדי להפעילו יש ללחוץ על Plugins בתפריט הראשי לחפש את התוסף ולהפעיל אותו (Activate). ב-Settings של התוסף, שמופיעים לאחר הפעלתו, מומלץ לבחור באופציות המסומנות בברירת מחדל וללחוץ על הקישור בסוף המשפט:
Notify Search Engines about your sitemap.

כדי לוודא שהאתר שלכם מאונדקס כראוי ומופיע בגוגל בצעו את החיפוש הבא:

* site:my-site.net.technion.ac.il

אתם אמורים לקבל את כל דפי האתר ואת מספר הדפים שאונדקסו.

כיצד לשפר את מיקום האתר בתוצאות חיפוש

יש להבין שאין לאיש שליטה על מיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, אך ניתן לשפר את סיכוייו להופיע במקום גבוה אם מכניסים תוכן משמעותי וממלאים אחר ההנחיות של גוגל לכתיבת התוכן באתר.

ככלל, יהיה לאתר שלכם דירוג גבוה מעצם העובדה שיש לו דומיין טכניוני. אך אין זה אומר שהוא יופיע מיידית גבוה בכל החיפושים. יהיו מילות חיפוש שעבורן הוא יופיע גבוה יותר ואחרות שפחות. הסיבה היא שהוא מתחרה עם אתרים אחרים בעלי תוכן דומה שיש להם דירוג גבוה יותר.

טיפים בסיסיים לקידום האתר

  • קישורים מאתרים אחרים – צרו קישורים לאתר שלכם מכל אתר אחר שתוכלו: הדף שלכם באתר הפקולטה, אתרי כנסים שאתם מופיעים בהם, הדפים שלכם בפייסבוק, לינקדאין וכו’. ככל שיותר אתרים יצביעו לאתר שלכם הדירוג שלו יעלה.
  • תנו כותרת משמעותית לעמוד – יותר מכל פרמטר אחר גוגל למד מה יש בעמוד מתוך הכותרת שלו. בכל מקרה הימנעו מהסתרת הכותרת מטעמי עיצוב. אין דבר שפוגע יותר בדירוג האתר.
  • צרו טקסט משמעותי – בכל דף רלוונטי צרו טקסט מקיף ומפורט בנושא הנדון, השתמשו בכותרות ביניים כדי לחלק אותו, וחלקו לפסקאות בעלות אורך קצר עד בינוני.
  • URLs משמעותיים לעמודי האתר – וורדפרס מייצר קישור לעמוד מהכותרת שאתם נותנים לו, אבל יש ביכולתכם לערוך את הקישור ולהשתמש במילים שתרצו שיעלו בתוצאות חיפוש. למשל בדף שכותרתו About צרו את הקישור: about-my-name והכניסו את שמכם ותוארכם או את שם המעבדה שלכם.
  • חזרו על מילות מפתח בכותרת, ב-url, בכותרות משנה ובטקסט עצמו. יש להיזהר לא להגזים שלא לצורך בניפוח טקסט עם חזרות, כי האלגוריתם של גוגל מעניש משתמשים שמתחכמים איתו ומוריד להם את הדירוג.
  • השתמשו בתמונות – הכניסו את מילות המפתח הרצויות בתיאור התמונה (alt), בכיתוב שמתחתיה (caption) ואפילו בשם הקובץ של התמונה.
  • יצרו excerpt, אם אתם משתמשים בפוסטים, למשל בהצגת חדשות האתר, תוסף Members לחברי סגל המעבדה וכו’.