כיצד בונים אתר אישי ב-8 צעדים קלים

בניית אתר אישי על מערכת WordPress היא תהליך פשוט כל עוד נצמדים לתוכנית עבודה ומתקדמים בשלבים לפי תוכנית. מניסיון של כמה משתמשים, נדרשות כמה שעות לימוד להקמת אתר פשוט, ואם יש לכם את כל התוכן מוכן מראש, הקמת אתר מלא אמורה להסתכם ב-3-1 ימי עבודה לכל היותר, תלוי במידת ההיכרות שלכם עם מערכות תוכן דומות. משלב 3 ואילך ברשימה שלהלן הצעדים אינם חייבים להיות לפי הסדר המוצע כאן ואפשר גם לאמץ  את הפעולות לפי סדר הופעתן במדריך.

  1. נרשמים לסדנה – בסדנה נעבור במשך שעתיים במעוף הציפור על כל השלבים לבניית אתר, החל מרישום לאתר עד לפרסום האתר המוכן. זה יתן לכם תמונה כללית לגבי הנדרש ויקצר מאוד את תהליך הלימוד הנדרש.
  2. פותחים את המדריך – הדגש על לפתוח בדפדפן לא להדפיס. יש במדריך כ-60 עמודים ואנו מעדכנים אותו מדי פעם, כך שחבל להדפיס כל פעם מחדש. קישור למדריך המלא ולמדריכים נוספים תמצאו בתחתית עמוד תמיכה והדרכה. במדריך יש הנחיות מדויקות, כולל צילומי מסך, מה סדר הפעולות הרצוי ומה בדיוק לעשות בכל שלב.
  3. בוחרים ערכת נושא – ראו עמוד 10 במדריך. חשוב לבחור ערכה ולהישאר איתה, כי שינויים בערכה שוברים את התפריטים ואת איזורי הישומונים (Widgets). לאחר בחירת ערכה, תוכלו לשנות מאוחר יותר את התמונה הראשית, לשנות צבעים ועוד, וכדאי להשאיר את הליטוש הסופי  לסוף התהליך.
  4. בונים את דפי האתר – מייצרים עמודים עבור כל אחד מדפי האתר המיועדים. לדוגמה באתר אישי: דף הבית, מחקר, פרסומים, חברי הקבוצה, צור קשר. מכניסים לכל עמוד את התוכן שהכנתם מראש – טקסט ותמונות.
  5. מחליפים הגדרות מבלוג לאתר – ראו עמוד 7 במדריך, ובוחרים את דף הבית כדף ראשי.
  6. בונים את התפריט – ראו עמוד 22 במדריך.
  7. ליטוש סופי – עוברים על כל העמודים, מוודאים שהכל תקין וכל הקישורים עובדים, ואין שגיאות הקלדה, התאמה סופית של צבעי רקע ותמונת ראש.
  8. פרסום – נכנסים ל-Settings > Privacy ובוחרים לאפשר לגוגל לסרוק את האתר. פעולה זו גם תוסיף את האתר לרשימת האתרים בעמוד